Fragment wywiadu przeprowadzonego przez redakcję Kuriera Lubelskiego z IOB Netrix Link o korzyściach z wdrożonych rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w firmie:
Co skłoniło Państwa do zainteresowania się tematem CSR? Czy mieli Państwo wcześniejsze doświadczenia w tym zakresie?
Firma starała się stosować w życiu biznesowym zasady CSR, nie jest jednak w tym zakresie profesjonalistą. Znalezienie się w kluczowym dla firmy okresie rozwoju (reorganizacja struktur wewnętrznych, wzrost zatrudnienia, itp.) zrodziło potrzebę skorzystania z usług profesjonalnych firm i doradców specjalizujących się w realizacja zadań z zakresu CSR. Podjęto decyzję o wdrożeniu CSR w firmie i wzięcia udziału w projekcie.
Jakie w 3 słowach są najważniejsze efekty / skutki realizacji projektu? Zarówno te mierzalne, jak i niemierzalne.
Organizacja, jasny przepływ informacji, ochrona środowiska.
Z czego, co udało się wdrożyć w ramach projektu, są Państwo szczególnie zadowoleni?
Wdrożenie elektronicznego systemu oceny pracowniczej, ponieważ przyczyniło się do poprawy komunikacji wewnętrznej – regularna wymiana informacji, regularne badanie opinii. System oceny pracowników umożliwił wprowadzenie kart pracowników zarówno etatowych jak i pracujących dorywczo, na zlecenie czy kooperantów.
Jakie mają Państwo dalsze plany w zakresie wdrażania i rozwijania działań CSR?
W związku z uzyskaniem pozytywnych i wymiernych korzyści w ramach pierwszego etapu wdrażania społecznej odpowiedzialności firma planuje kontynuację działań z zakresu CSR. Dla firmy ważne było uporządkowanie wewnętrznych struktur organizacji, usprawnienie procesów komunikacji wewnętrznej i wzrost poziomu utożsamia się pracowników z firmą. W związku z tym kolejnym krokiem będzie podjęcie wdrożenia działań z zakresu CSR w kontekście relacji zewnętrznych – działania marketingowe, zagadnienia konsumenckie, itp.
Artykuł prasowy z dnia 09.02.2017 r. dotyczący CSR, w którym przedstawiono Netrix Link.
